Jeśli grasz w Minecrafta i zastanawiasz się, jak zobaczyć kawałki, istnieje kilka prostych kroków, które pomogą ci je łatwo znaleźć. Wprowadzając w życie niektóre z tych wskazówek, możesz zaoszczędzić sobie wiele czasu. Te kroki obejmują: znalezienie granic bloku, umieszczenie bloku na kaflu i ponowne załadowanie bloku.
Znalezienie granic bloku
Kruszyny są blokami konstrukcyjnymi Minecrafta. Są zbiorem bloków 16×16, które reprezentują sekcję świata. Każda sekcja zawiera kombinację bloków chunks i bloków nielotnych. Gdy włączone jest renderowanie granic bloków, bloki są ułożone w kolumnach. Dzięki temu gracze mogą zobaczyć granice poszczególnych bloków.
Pierwszym i najbardziej podstawowym sposobem identyfikacji bloków jest spojrzenie na ich rozmiar. Jest 256 bloków, a każdy z nich to zbiór bloków o wymiarach 16×16. Bloki te mogą mieć rozmiar od granicy budowy do dolnej części świata.
Innym sposobem identyfikacji bloków jest spojrzenie na ich schemat kolorów. Bloki mają wokół siebie wielokolorową siatkę. Niektóre kolory mają większe znaczenie niż inne. Na przykład zielony oznacza obszar, na którym pojawią się zasoby. Czerwony oznacza, że są aspekty gry, które nie są dostępne w tym konkretnym obszarze.
Umieść kawałki na kaflu
Części w Minecrafcie to bloki o wymiarach 16x16x16, które przechowują inne meta informacje o terenie. Są one układane w stosy i rysowane od dołu do góry w układzie przypominającym sześcian.
Na każdy blok przypada około 65 536 bloków. Każdy blok ma współrzędne lokalne. Dodatkowo każdy blok ma współrzędne globalne.
Gdy gracz ładuje blok, gra wykorzystuje informacje zapisane na kafelku, aby określić, gdzie blok zostanie umieszczony. Współrzędne są także używane do określenia pozycji sprite’a na obrazku.
Generalnie współrzędne bloku można określić za pomocą jego osi X, Y, Z i z. Oś z bloku jest współrzędną bezwzględną, a oś x jest bezwzględną współrzędną X.
Użycie współrzędnych bloku do określenia współrzędnych struktury w chunk’u nie jest proste. Niektóre struktury są umieszczane poza granicami bloku. Może to prowadzić do kaskadowego worldgena, zwłaszcza gdy gracz używa pluginu.
Cienie renderowania
Jeśli chodzi o cienie renderowania dla bloków w Minecrafcie, jest kilka dodatkowych kroków, które musisz wykonać, by upewnić się, że wszystko działa poprawnie. Może się to wydawać mało ważne, ale może mieć duże znaczenie dla wydajności. Posiadanie odpowiednich ustawień pozwoli ci uzyskać dobrą liczbę klatek na sekundę bez poświęcania jakości.
Zmiana ustawienia Odległości renderowania wpłynie na to, jak wiele kawałków będzie widocznych z daleka. Można to zrobić w menu Wideo w Ustawieniach. Jednak zwiększenie liczby kawałków zwiększy obciążenie gry, co obniży wydajność.
Menu Shaders można również użyć do zmiany jakości cieni. Ustawienie jej na niższą wartość pozwoli zaoszczędzić na wydajności, a jednocześnie uzyskać lepsze efekty wizualne. Zwiększenie jakości cieni zwiększy ilość wykonywanego renderingu.
W zależności od tego, jak używasz menu Shaders, może być konieczne ręczne dostosowanie rozdzielczości cieni. Jeśli używasz shadera, który nie ma tych opcji, będziesz chciał się upewnić, że możesz dokładnie zmieścić obraz bloku w polu 24 na 24.
Przeładowywanie fragmentów
Zależnie od tego, jak skonfigurowałeś swoją grę, przeładowywanie fragmentów może być dobrym sposobem na naprawienie błędów i problemów z wydajnością w Minecrafcie. Jest to szczególnie pomocne, gdy twój plik wirtualnego świata staje się zbyt zatłoczony.
Proces przeładowywania kawałków w Minecrafcie jest dość prosty. Najpierw musisz otworzyć świat. Następnie musisz wybrać grupę kawałków do ponownego załadowania. Gdy to zrobisz, gra zostanie zrestartowana.
Przeładowywanie kostek może być szybkim i łatwym sposobem na rozwiązanie problemów w świecie Minecrafta. Jeśli jakiś fragment jest uszkodzony lub ma zbyt duże opóźnienia, przeładowanie go pozwoli ci na ponowne płynne granie. To także świetna opcja, jeśli biomy nie ładują się poprawnie lub twój komputer nie ma wystarczająco dużo mocy, by poradzić sobie z grą.
Chunki w Minecrafcie to bloki o wymiarach 16 x 16. Rozciągają się na tak długo, jak możesz zobaczyć. Mogą być renderowane podczas podróży przez świat.